PROMOSI MENARIK PERMOHONAN KEMASUKAN PELAJAR DALAM BIDANG DIPLOMA TEKNOLOGI MEKANIKAL (GAS) DAN DIPLOMA TEKNOLOGI KIMIA (GAS) DI KATPM PERLIS

PERMOHONAN KEMASUKAN KE 
KOLEJ ANTARABANGSA TEKNOLOGI & PROFESIONALPERLIS, MALAYSIA (KATPM)
TELAH DIBUKA SEKARANG.


Sesi pendaftaran kemasukan untuk tahun ini akan diadakan tidak lama lagi. Sila lihat diploma yang ditawarkan oleh kami, atau hubungi pihak kami untuk maklumat lanjut! Yuran pendaftaran hanya RM50.00!


Sesi pendaftaran kemasukan 

Sesiapa yang mahu dapatkan atau dapat surat tawaran KATPM Perlis  DIMINTA dan DIWAJIBKAN untuk mesej SMS @ WHATAPPS @ WECHAT<KATPM, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT RUMAH, EMAIL, KEPUTUSAN PENUH PEPERIKSAAN DAN NAMA KURSUS> yang diambil, AM, TEL : 017-6842 836 untuk rujukan seterusnya bagi memudahkan urusan pinjaman pengajian. Anda juga boleh menghubungi AM, TEL : 017-6842 836 atau emailkan kepada ammarmaju@yahoo.com untuk pertanyaan lanjut mengenai pendaftaran KATPM.



Peluang kerja dalam industri minyak dan gas luas seiring pembangunan

 
KOTA KINABALU: Peluang pekerjaan rakyat tempatan dalam industri minyak dan gas amat luas seiring dengan pembangunan industri itu di Sabah dan penemuan beberapa buah telaga minyak baru di perairan negeri ini, kata bekas Yang Dipertua Negeri Sabah, Tun Ahmadshah Abdullah.
Sehubungan itu beliau berharap lebih ramai belia lepasan sekolah mengikuti pengajian dan latihan dalam bidang industri minyak dan gas bagi meningkatkan lagi kemahiran dan pengetahuan seterusnya memenuhi peluang pekerjaan dalam bidang itu.
Penaung Yayasan Tun Ahmadshah Abdullah itu berkata, penemuan telaga minyak baru itu juga membuktikan industri minyak dan gas di Sabah berpotensi besar untuk membantu memacu dan meningkatkan lagi perkembangan ekonomi di negeri ini.
Pembangunan Projek Terminal Minyak dan Gas Sabah (SOGT) di Kimanis yang dijangka siap pada tahun 2013 adalah contoh pembangunan industri minyak dan gas di negeri ini yang harus dibanggakan oleh semua lapisan masyarakat.

Tun Ahmadshah berkata, menjelang tahun 2020 dijangka sektor minyak, gas dan tenaga di negara ini akan memerlukan sekitar 21,000 pekerja berkemahiran tinggi bagi memacu pembangunan sektor itu.

Beliau turut menasihatkan para graduan supaya sentiasa mempertingkatkan ilmu pengetahuan dan memperteguhkan keseimbangan intelek, emosi dan rohani.
Katanya, keseimbangan itu akan mampu membentuk jati diri yang berfikiran positif, terbuka kepada pandangan dan idea baru serta mampu mengendalikan tugas dalam pelbagai situasi.


 
By : OLEH MARRYAN RAZAN
 
New Sabah Times

Source: http://www.newsabahtimes.com.my/nstweb/print/53775
Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال