PROMOSI MENARIK PERMOHONAN KEMASUKAN PELAJAR DALAM BIDANG DIPLOMA TEKNOLOGI MEKANIKAL (GAS) DAN DIPLOMA TEKNOLOGI KIMIA (GAS) DI KATPM PERLIS

PERMOHONAN KEMASUKAN KE 
KOLEJ ANTARABANGSA TEKNOLOGI & PROFESIONALPERLIS, MALAYSIA (KATPM)
TELAH DIBUKA SEKARANG.


Sesi pendaftaran kemasukan untuk tahun ini akan diadakan tidak lama lagi. Sila lihat diploma yang ditawarkan oleh kami, atau hubungi pihak kami untuk maklumat lanjut! Yuran pendaftaran hanya RM50.00!


Sesi pendaftaran kemasukan 

Sesiapa yang mahu dapatkan atau dapat surat tawaran KATPM Perlis  DIMINTA dan DIWAJIBKAN untuk mesej SMS @ WHATAPPS @ WECHAT<KATPM, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT RUMAH, EMAIL, KEPUTUSAN PENUH PEPERIKSAAN DAN NAMA KURSUS> yang diambil, AM, TEL : 017-6842 836 untuk rujukan seterusnya bagi memudahkan urusan pinjaman pengajian. Anda juga boleh menghubungi AM, TEL : 017-6842 836 atau emailkan kepada ammarmaju@yahoo.com untuk pertanyaan lanjut mengenai pendaftaran KATPM.

KOTA KINABALU: Sektor minyak memainkan peranan penting dalam pembangunan negara dengan menyumbang lebih 40 peratus kepada pendapatan negara.

Naib Canselor Universiti Malaysia Sabah (UMS), Prof Datuk Dr Mohd Harun berkata Sabah antara negeri penyumbang dalam industri ini dengan muncul sebagai hab kepada industri minyak dan gas.

Katanya, antara projek persisiran pantai di Sabah ialah seperti Kikeh, Gumusut, Kakap, Malikai, Kebabagan, Jangas, Ubah Crest, Pisangan dan Kamunsuand onshore project SOGT, Sipitang oil and gas industrial park (SOGIP) dan Kimanis-Bintulu gas pipeline.
Menerusi industri minyak dan gas sama ada huluan dan hiliran, kira-kira 16,000 tenaga pekerja yang mempunyai kepakaran diperlukan untuk memenuhi permintaan menjelang tahun 2020.


“Secara peribadi, saya ingin menggalakkan penyelidik, pelajar dan bidang profesional yang lain untuk mempertimbangkan kejuruteraan minyak dan gas dan teknologi dalam kertas kerja supaya mampu bersaing dengan penyelidik di peringkat global dengan penuh keyakinan,” katanya.


Read more: http://www.theborneopost.com/2013/10/10/ums-ambil-langkah-sedia-tenaga-kepakaran-minyak-dan-gas/#ixzz36dEjZshN

Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال