MUTIARA HIKMAH UNTUK PARA PELAJAR LEPASAN SIJIL PELAJARAN MALAYSIA (SPM) DAN SIJIL TINGGI PELAJARAN MALAYSIA (STPM)






Sesiapa yang mahu dapatkan atau dapat surat tawaran KATPM Perlis  DIMINTA dan DIWAJIBKAN untuk mesej SMS @ WHATAPPS @ WECHAT<KATPM, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT RUMAH, EMAIL, KEPUTUSAN PENUH PEPERIKSAAN DAN NAMA KURSUS> yang diambil, AM, TEL : 017-6842 836 untuk rujukan seterusnya bagi memudahkan urusan pinjaman pengajian. Anda juga boleh menghubungi AM, TEL : 017-6842 836 atau emailkan kepada ammarmaju@yahoo.com untuk pertanyaan lanjut mengenai pendaftaran KATPM.




1.   Kehidupan ini adalah suatu perjalanan yang nun jauh..... hanya kita yang menentukan sama ada kapal itu sampai di tepian atau karam di lautan.

2.  Darihal seseorang tak usah kau tanya, tapi tanyailah siapa temannya, sebab tiap-tiap teman itu adalah meniru temannya.

3.  Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang.

4.  Berusahalah sementara ada kesempatan, jangan menunggu hingga kesempitan.

5.  Sesuatu yang diimpikan tidak selalunya menjadi kenyataan tetapi apa yang tidak diduga berlaku dengan tiba-tiba, biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam. Tetapi usah kita ketawa memanjang kerana kegembiraan, yang belum pasti untuk selamanya.

6.  Walau sekuat mana sayang kau pada seseorang itu, relakan pemergiannya. Andai kata dia kembali padamu, sesungguhnya takdir telah menentukan dia untuk kau.
Tapi, andai kata dia tidak kembali, maka redhalah, ketentuan takdir dia bukan milikmu sejak dari dulu lagi.

7.  Hadiah yang berharga dalam ertikata sahabat yang sebenarnya adalah memberi yang terbaik dari diri anda sendiri.....

8.Setiap manusia memerlukan perubahan, dan perubahan itu memerlukan pengorbanan. Bila disatukan keduanya..... ia memerlukan bimbingan.

9.   Kemewahan tidak menjanjikan keberkatan, tetapi keberkatan menjanjikan kemewahan.

10.       Suatu kesilapan itu adalah merupakan pengajaran yang paling bermakna.


11.       Perjuangan itu pahit namun ia menjanjikan syurga yang manis. 


Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال