PROMOSI MENARIK MENGENAI MAJLIS PENANDATANGANAN MEMORANDUM PERSEFAHAMAN ANTARA UNIVERSITI ISLAM SULTAN SHARIF ALI (UNISSA) DENGAN UNIVERSITI SELANGOR (UNISEL)

(DIATAS PERMINTAAN RAMAI PROMOSI PERMOHONAN

PENDAFTARAN PELJAR SEBAGAI MAHASISWA DAN MAHSISWI DI UNIVERSITI SELANGOR (UNISEL) UNTUK PENGAMBILAN BAGI PROGRAM DIPLOMA DAN SARJANA MUDA  TELAH DIBUKA SEKARANG. UNTUK MAKLUMAT LANJUT MENGENAI UNISEL SILA mesej SMS @ WHATSAPP @ WECHAT <UNISEL, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT EMAIL DAN NAMA KURSUS> KEPADA EN AM 0176842836)


MENGAPA UNISEL MENJADI PILIHAN?

 *Jumlah tenaga akademik bertaraf Profesor , Profesor  Madya dan berkelulusan Ph.D antara tertinggi di IPTS

*Kemudahan infrastruktur terkini di Kampus Shah Alam dan kampus utama dengan keluasan 1000 Ekar di 

Bestari Jaya

 *Persekitaran pembelajaran yang holistik

 *Melahirkan tenaga profesional yang berakhlak dan bermoral tinggi

 *Menyediakan biasiswa dan bantuan kewangan kepada  yang layak

 *Terbuka kepada pelajar pelbagai aliran termasuk  pelajar kelulusan SPM(A) / STPM/ STAM/DIPLOMA

 *Yuran pendaftaran dan pengajian yang berpatutan

 *Universiti milik penuh Negeri Selangor 

  
UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT SURAT TAWARAN DAN BAGI MEMUDAHKAN UNTUK PINJAMAN PENGAJIAN SEGERA SILA HUBUNGI:

NAMA : EN AM

TEL : 017-6842 836

Email: amirmaju@yahoo.com

Sila isi borang segera secara online di website 





Sesiapa yang sudah isi online dan dapat surat tawaran UNISEL  DIMINTA dan DIWAJIBKAN untuk mesej SMS @ WHATSAPP @ WECHAT <UNISEL, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT EMAIL DAN NAMA KURSUS> yang diambil, sama ada diploma atau  sarjana muda kepada EN AM, TEL : 017-6842 836 untuk rujukan seterusnya bagi memudahkan urusan pinjaman pengajian dan pendaftaran. Anda juga boleh menghubungi EN AM, TEL : 017-6842 836


MAJLIS PENANDATANGANAN MEMORANDUM PERSEFAHAMAN ANTARA UNIVERSITI ISLAM SULTAN SHARIF ALI (UNISSA) DENGAN UNIVERSITI SELANGOR (UNISEL)
MAJLIS PENANDATANGANAN MEMORANDUM PERSEFAHAMAN ANTARA UNISSA DENGAN UNISEL
MAJLIS PENANDATANGANAN MEMORANDUM PERSEFAHAMAN ANTARA
 UNIVERSITI ISLAM SULTAN SHARIF ALI (UNISSA) DENGAN
UNIVERSITI SELANGOR MALAYSIA (UNISEL)
HARI ISNIN, JAM: 11:30
 TARIKH: 19 RABIULAKHIR 1436/09 FEBRUARI 2015
BERTEMPAT DI BILIK SENAT, UNISSA
GADONG, BANDAR SERI BEGAWAN
  
UNISSA telah menempah satu lagi sejarah dengan termeterainya Memorandum Persefahaman (MoU) bersama Universiti Selangor (UNISEL), bagi kerjasama akademik yang berlangsung pada Hari Isnin, 19 Rabiulakhir 1436/09 Februari 2015 di bilik Senat, UNISSA. 
Hadir menandatangani bagi pihak UNISSA ialah Dr Haji Norarfan bin Haji Zainal, Rektor UNISSA dan Profesor Dr Haji Anuar bin Haji Ahmad, Presiden dan Vice Chancellor, bagi pihak UNISEL. 
Dalam memorandum tersebut kedua-dua buah universiti bersetuju menjalinkan kerjasama dalam bidang akademik dan program mobiliti pelajar/staf dalam bidang-bidang tertentu serta lain-lain bidang yang boleh diperluaskan dari semasa ke semasa.
Mou unissa dan unisel1
  
UNISEL yang dahulunya dikenali sebagai Universiti Industri Selangor telah ditubuhkan pada 23 Ogos 1999UNISEL beroperasi di dua kampus iaitu di Kampus Bestari Jaya, Kuala Selangor dan Kampus Bandar Seksyen 7, Shah Alam.Penubuhan UNISEL juga seiring dengan hasrat Kerajaan Negeri sekarang untuk menjadikan Selangor sebagai hub pendidikan serantau yang terunggul.UNISEL menerima kumpulan pelajar pertamanya pada 9 September 1999 (9.9.1999). Pada peringkat awal, UNISEL hanya mempunyai tiga program pengajian sahaja. Pada akhir tahun 2014, sebanyak 89 program pengajian meliputi hampir kesemua aspek disiplin keilmuan diperkenalkan. Dari hanya 300 orang pelajar pada tahun 1999, kini UNISEL mampu menampung 14 ribu pelajar dalam satu-satu masa. 
Dengan termeterainya Memorandum Persefahaman (MoU) ini, pelbagai program kerjasama dalam bidang akademik dan non-akademik antara dua buah universiti dapat dilaksanakan secara lebih berkesan. Ini menunjukkan bahawa UNISSA terus komited untuk meluaskan kerjasama strategik dalam bidang akademik dengan institusi-institusi pengajian tinggi antarabangsa bagi memastikan kualiti akademik dan pengurusan universiti terjamin setara dengan universiti luar negara.
UNISSA, sejak penubuhannya pada 11 Zulhijjah 1427 / 1 Januari 2007 telah berjaya secara intensif melaksanakan beberapa jalinan kerjasama dan menandatangani Memorandum Persefahaman dengan universiti-universiti serantau dan antarabangsa sekaligus menaikkan reputasi UNISSA di persada antarabangsa.
bergambar ramai mou unissa dan unisel
 Kunjungan delegasi Universiti Islam Malaysia ke UNISSA pada sebelah petang

 Sementara di sebelah petang pula, UNISSA telah menerima kunjungan empat (4) orang delegasi dari Universiti Islam Malaysia (UIM) yang diketuai oleh Profesor Dr Mohammad Abdul Hamid, Dekan Bahagian Akademik dan Perhubungan Industri. Sebelum memulakan lawatan, rombongan UIM telah membuat kunjungan hormat kepada Rektor UNISSA, Dr Haji Norarfan bin Haji Zainal yang juga turut dihadiri oleh pegawai-pegawai Eksekutif UNISSA.
UIM yang ditubuhkan pada 1 November 2013 adalah hasil dari Kolej Islam Malaya (KIM) yang telah ditubuhkan pada 8 April 1955 di Kampung Jawa, Klang wakaf dari Sultan Selangor. Kemasukan pertama seramai 40 orang pelajar ke KIM adalah pelajar dari Malaya, Singapura, Brunei dan Thailand. Tujuan utama rombongan berkunjung ke UNISSA adalah untuk membincangkan dan meneroka peluang kerjasama dua hala di antara UIM dan UNISSA serta kemungkinan untuk menandatangani 
Memorandum Persefahaman di masa akan datang bagi mengukuhkan hubungan tersebut.
Source :http://www.unissa.edu.bn/en/news-events/latest-news/item/239-majlis-penandatanganan-memorandum-persefahaman-antara-unissa-dengan-unisel
Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال