PROMOSI MENARIK PELAJAR YANG GAGAL KE IPTA DIPELAWA MOHON BELAJAR SEBAGAI MAHASISWA DAN MAHASISWI DI UNIVERSIT SELANGOR (UNISEL)

(DIATAS PERMINTAAN RAMAI PROMOSI PERMOHONAN 

PENDAFTARAN PELAJAR SEBAGAI MAHASISWA DAN MAHASISWI UNIVERSITI SELANGOR (UNISEL) UNTUK PENGAMBILAN BAGI PROGRAM DIPLOMA DAN SARJANA MUDA  TELAH DIBUKA SEKARANG. UNTUK MAKLUMAT LANJUT MENGENAI UNISEL SILA mesej SMS @ WHATSAPP @ WECHAT <UNISEL, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT EMAIL DAN NAMA KURSUS> KEPADA EN 0176842836)

Sesiapa yang sudah isi online dan dapat surat tawaran UNISEL  DIMINTA dan DIWAJIBKAN untuk mesej SMS @ WHATSAPP @ WECHAT <UNISEL, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT EMAIL DAN NAMA KURSUS> yang diambil, sama ada diploma atau  sarjana muda kepada EN AM, TEL : 017-6842 836 untuk rujukan seterusnya bagi memudahkan urusan pinjaman pengajian dan pendaftaran. Anda juga boleh menghubungi EN AM, TEL : 017-6842 836

SILA HUBUNGI EN AM 017 6842 836 untuk mendapatkan maklumat lanjut. Boleh juga untuk SMS ATAU WhatsApp dan WeChat kat 017 68 42 836 <UNISEL, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN DAN EMAIL> UNTUK MAKLUMAT LANJUT.



MENGAPA UNISEL MENJADI PILIHAN?

 *Jumlah tenaga akademik bertaraf Profesor , Profesor  Madya dan berkelulusan Ph.D antara tertinggi di IPTS

*Kemudahan infrastruktur terkini di Kampus Shah Alam dan kampus utama dengan keluasan 1000 Ekar di 

Bestari Jaya

 *Persekitaran pembelajaran yang holistik 

 *Melahirkan tenaga profesional yang berakhlak dan bermoral tinggi

 *Menyediakan biasiswa dan bantuan kewangan kepada yang layak

 *Terbuka kepada pelajar pelbagai aliran termasuk  pelajar kelulusan SPM(A) / STPM/ STAM/DIPLOMA

 *Yuran pendaftaran dan pengajian yang berpatutan

 *Universiti milik penuh Negeri Selangor 

  
UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT SURAT TAWARAN DAN PINJAMAN PENGAJIAN SEGERA SILA HUBUNGI:

NAMA : EN AM

TEL : 017-6842 836

Email: amirmaju@yahoo.com

Sila isi borang segera secara online di website 



Sesiapa yang sudah isi online dan dapat surat tawaran UNISEL  Tetapi mahu untuk menukar kursus yang lain di UNISEL DIMINTA untuk mesej SMS @ WHATSAPP @ WECHAT <UNISEL, TUKAR KURSUS, NAMA PENUH, NOMBOR KAD PENGENALAN, ALAMAT EMAIL DAN NAMA KURSUS DAPAT> yang diambil, sama ada bagi kursus dalam diploma atau  sarjana muda atau tahun asas kepada EN AM, TEL :017-6842 836 untuk rujukan seterusnya bagi memudahkan urusan penukaran kursus dan pendaftaran. Sesiapa yang layak boleh tukar kursus. (Bergantung kepada terma dan syarat oleh pihak UNISEL)

Pelajar gagal ke IPTA dipelawa mohon Unisel


(Oleh: Azuan Ab Rahman)

PETALING JAYA, 25 OGOS- Exco Pendidikan Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad mempelawa pelajar yang tidak mendapat tawaran bagi melanjutkan pelajaran mereka ke Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) supaya mengemukakan permohonan ke Universiti Selangor.
Tawaran itu juga sebagai salah satu usaha kerajaan negeri  membantu pelajar cemerlang yang tidak mendapat sebarang tawaran bagi melanjutkan pelajaran ke IPTA.
“Kepada semua pelajar-pelajar yang terlibat dan masih belum lagi mendapat sebarang tawaran melanjutkan pelajaran, mereka boleh mengemukakan permohonan bagi melanjutkan pelajaran di IPTA kerajaan negeri Selangor (Unisel),” jelasnya.
“Kapasiti kita ialah sekitar sehingga 14,000 pelajar, buat masa ini pelajar kita mencecah 11,000 pelajar, tapi ia berbeza mengikut kursus.
“Kampus kita di Shah Alam sangat popular dan sudah melimpah (pelajar terlalu ramai), sedangkan kampus kita di Bestari Jaya masih banyak kekosongan,” katanya pada sidang media di sini.
Laman sesawang Higher Education Complaint and Advisory Portal (HEAP) versi 2015 sebagai platform bagi menerima aduan dan membantu pelajar lepasan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) Matrikulasi dan setaraf yang tidak mendapat sebarang tawaran atau ditawarkan kursus berlainan dari dipohon mereka mengemukakan rayuan bagi menyambung pelajaran dalam bidang dipohon mereka.
“Malah satu pasukan khas di Unisel sendiri telah diwujudkan bagi meneliti aduan pelajar dan kita akan lihat jika ada tempat yang boleh kita ditawarkan kepada mereka,” tambah Nik Nazmi.
“Kita sangat berharap satu tindakan serius dari kerajaan pusat agar pelajar-pelajar ini akhirnya mendapat pembelaan demi masa depan mereka,” Kata Adun Seri Setia itu.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=67534

Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال